maanantai 4. toukokuuta 2015

Kangaslaatikon tyhjennystä

Istuin tässä eräänä päivänä trikoolaatikolle ja koitin yhdistellä muutamiin kasoihin kaikki yhteensopivat kuosit.. Näin alkajaisiksi syntyi pari pientä t-paitaa.. Tarkoitus on että en hanki (ainakaan kovin suuria määriä) uusia kankaita, ennen kuin olen saanut laatikkoa vähän tyhjemmäksi.. Siitä yksinkertaisesta syystä ettei mulle mahdu uusia kankaita yhtään mihinkään! Joitakin kankaita on vain jäänyt laatikkoon marinoitumaan mutta nyt on ainakin osasta edes idea valmiina, kun vain olisi aikaa toteutukseen.. Yksiväristen kankaiden valikoima on mulla aina vähän heikko, niitä täytyisi varmaan kuitenkin hankkia niin noiden olemassa olevien pienten palojen hyödyntäminen olisi hitusen helpompaa.. Monen kaveriksi sopisi esimerkiksi vihreä..

Ensin samalla tutulla kaavalla t-paita, jolla olen tehnyt mm. tämän ja nämä teepparit.. Kankaina nuorimmaisen hupparista jääneitä kankaita.. Nyt en tehnyt napitushalkiota, koska resori oli paljon jämäkämpää kuin aiemmissa tällä kaavalla toteutetuissa teeppareissa.. Vaan kuinkas kävikään.. Joudun tämänkin kauluksen purkamaan ja tekemään uudelleen, tai sitten antamaan sen neitokaisille nukkeleikkeihin.. Nyt kirjoitan kyllä Joulupukille, että se peitetikkikone olisi kyllä aika kiva ja tulisi tarpeeseen!
Kaava: Ottobre 3/2014 "Spot Fish" 74 cm (62 - 92 cm)
Kankaat: Lasten Taikamaa
Resori: tilkkulaatikosta

Seuraavaksi niistä vähän pienemmistä paloista koottu teeppari. Kirjaston Ottobresta piirretyllä kaavalla tein paidan, mutta tein tämänkin lyhythihaiseksi sillä en halunnut enää yhtään erilaista kuosia tähän sillisalaattiin yhdistää.. Aikaisemmin olen tehnyt pojalle bodyn jossa merirosvokuosia ja pallokuosia, mutta tähän tuli nyt yhdistettyä paria muutakin.. Vaan ihan kiva tästä lopulta tuli.. Silitysrautaa näille olisi kyllä voinut ennen kuvaamista vähän vilauttaa mutta..
Kaava: Ottobre 4/2013 "David" 80 cm (62 - 92 cm)
Kankaat: tilkkulaatikosta

4 kommenttia:

  1. Tosi kivat paidat saitkin:-)

    VastaaPoista
  2. Todella hieno palapaita! Minä olen jotenkin niin huono yhdistelemään eri kuoseja, pitää koettaa muistaa tämä paita seuraavan kerran palalaatikkoa kaivellessa. Vihreän paidan sävy on tosi ihana!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sama tunne minulla.. Yksiväriseen olisi niin paljon helpompi yhdistää, mutta tästä tuli ihan onnistunut vaikka tässä näinkin montaa eri kuosia on.. :) Kiitos Hanna Mi!

      Poista

Kiitos kun kävit vierailulla - jätäthän jälkesi kommentin muodossa..